Blog Bola Sepak Malaysia

Biodata Safiq Rahim

Biodata Safiq Rahim

Biodata Safiq Rahim

Nama Penuh : Mohammad Safiq Bin Rahim
Tarikh Lahir : 5 Julai 1987
Tempat Lahir : Kuala Selangor, Selangor
Tinggi : 1.67 m



Safiq Rahim Free Kick
Safiq Rahim - Pakar Sepakan Percuma


Ringkas Mengenai Beliau

Memulakan karier bersama pasukan Piala Presiden Selangor. Safiq Rahim diserap dalam pasukan Liga Super Selangor pada tahun 2007. Kegagalan untuk mendapatkan tempat dalam pasukan Selangor memaksanya mencari haluan baru bersama pasukan kelab KL PLUS.

Selepas semusim di KL PLUS, Safiq Rahim kembali ke pasukan Selangor pada tahun 2009.Safiq berjaya membantu selangor menjulang Piala Sumbangsih pada awal musim, diikuti Liga Super dan Piala FA, keseluruhannya menjulang treble tahun 2009.

Safiq Rahim Cardiff City
Safiq pernah mendapat tawaran berlatih bersama Cardiff City pada 2011

Pada november 2012 Safiq memutuskan untuk berhijrah ke pasukan Johor (Sekarang dikenali sebagai JDT) untuk musim 2013.Keseluruhannya Safiq menjaringkan 19 gol dalam 71 penampilan bersama selangor untuk empat musim

Pada musim pertama Safiq bersama Skuad Johor Darul Takzim , Skuad yang digelar harimau selatan berjaya menduduki tempat ke-3 dalam Liga Super serta mara ke perlawanan akhir Piala Fa namun tewas kepada pasukan Kelantan 1-0 di final.Musim 2014 ,Skuad Johor Darul Takzim berjaya menjuarai Liga Super dan Hanya mara ke separuh akhir Piala Fa serta Naib juara Piala Malaysia setelah tewas di final dengan sepakan penalti 5-3 selepas kedua-dua pasukan terikat 2-2.

Anugerah Individu
  • AFF Championship Top Scorer 2014
  • Malaysia Cup Final Best Player 2014
  • AFC Cup: 2015 Most Valuable Player

Biodata Safiq Rahim
Sepakan percuma Safiq Rahim pernah menewaskan penjaga gol Liverpool


0 Comments for "Biodata Safiq Rahim"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back To Top